Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Alles uitklappen Alles inklappen
  • Mijn partner heeft een verzoek om naturalisatie ingediend. Wij gaan naar het buitenland verhuizen. Wat betekent dit voor het naturalisatieverzoek?

    open minus
  • Ik kan niet inloggen met mijn DigiD

    open minus
  • Ik sta in de Basisregistratie Personen (BRP) vermeld met een onbekende nationaliteit. Moet ik afstand doen van mijn nationaliteit?

    open minus
  • De knop ‘verder’ werkt niet. Wat moet ik doen?

    open minus
  • Er wordt een vraag gesteld maar ik begrijp de vraag niet. Waar vind ik een uitleg?

    open minus
  • Ik krijg de melding ‘Helaas kan deze dienst (nog) niet door u gebruikt worden’. Wat moet ik doen? ​

    open minus
  • Kan ik een online aanvraag verlenging indienen namens een minderjarig kind?

    open minus
  • Ik wil meer stukken uploaden dan is toegestaan. Is dit mogelijk?

    open minus
  • Waarom kan ik de fotokaart niet uploaden?

    open minus
  • Ik heb betaald maar krijg de melding ‘indienen niet gelukt’. Wat moet ik doen?

    open minus
  • Ik heb 2 keer dezelfde aanvraag ingediend en betaald. Wat moet ik doen?

    open minus
  • Hoe sla ik mijn aanvraag tussentijds op?

    open minus
  • Mijn aanvraag is afgewezen. Kan ik de kosten van de aanvraag terugkrijgen?

    open minus
  • Wat zijn de voordelen van Nederlander worden?

    open minus
  • Hoe ver is de IND met mijn aanvraag?

    open minus
  • Hoe kan ik de medewerker bereiken die mijn aanvraag behandelt?

    open minus
  • Heeft de IND mijn aanvraag ontvangen?

    open minus
  • Ik heb met mijn niet-EU partner in een ander EU-land gewoond. Ik ben zelf Nederlander. Kan mijn partner een EU-vergunning aanvragen?

    open minus
  • Wat is het V-nummer?

    open minus
  • Mag ik tijdens de mvv aanvraag naar Nederland komen?

    open minus