Portaal voor Advocaten
Log in
Inloggen Portaal voor Advocaten
Advocatenpas nodig
U hebt een advocatenpas van de Nederlandse orde van advocaten (NOvA) nodig om in te kunnen loggen in het Portaal voor Advocaten.
Machtigen
Wij raden u aan om uw secretariaat of een andere advocaat te machtigen. Zo kan uw gemachtigde tijdens eventuele afwezigheid inloggen in het portaal. Lees op de website van de NOvA hoe u een machtiging kunt regelen. Uw secretariaat of achtervanger heeft dan toegang tot al uw zaken en dossierstukken. En kan ook zelf dossierstukken indienen voor lopende zaken.
Het inloggen en machtigen wordt volledig beheerd door de NOvA. Hebt u vragen? Dan kunt u bellen of mailen met het informatiepunt voor advocaten van de NOvA.
Diensten Portaal voor Advocaten
In het Portaal voor Advocaten zijn de volgende online diensten beschikbaar:
- Klant- en zaakgegevens van lopende asielzaken bekijken. Dit geldt voor de volgende zaken:
- VVA Bepaalde tijd PIVA
- Asiel AMV PIVA
- Herhaalde Asiel Aanvraag PIVA
- Zij-instroom na beroep AC (AA-zaken)
- Zij-instroom na beroep RB (VA-zaken)
- Opleggen overdrachtsbesluit
- Status asielzaken bekijken.
- Dossierstukken van lopende asielzaken bekijken. Zoals gehoorrapporten, brieven, voornemens en beschikkingen.
- Zaken van gezinsleden bekijken, die onderdeel zijn van een lopende asielzaak waar u gemachtigde voor bent.
- Indienen van dossierstukken in de zaak.
- Correcties en aanvullingen
- Zienswijzen
- Aanvullende stukken
- Verzoeken om uitstel en vakantiemeldingen
- Verzoeken om informatie of medische stukken
De IND ververst de informatie in het portaal 1 keer per dag.
Ontbrekende zaken en dossierstukken
Mist u lopende asielzaken in uw overzicht of ontbreken er dossierstukken uit een bepaalde zaak? Stuur ons dan een e-mail en vermeld in ieder geval de volgende gegevens:
- Zaaknummer. Hebt u geen zaaknummer? Vermeld dan het V-nummer van uw cliënt.
- De dossierstukken die ontbreken.
Alle dossiers worden zorgvuldig gekoppeld aan uw account op basis van uw BAR-nummer. Ziet u toch een dossier of dossierstuk dat niet voor u of uw cliënt is? Stuur ons dan ook een e-mail.
Melden technische problemen
Hebt u inlogproblemen of zijn er technische storingen in het Portaal voor Advocaten? Controleer eerst of de problemen liggen aan uw internetprovider. Is dat niet zo? Kijk dan of de oplossing van uw probleem staat in veelgestelde vragen en antwoorden over het Portaal voor Advocaten.
Blijft u technische problemen houden? Stuur ons dan een e-mail met de volgende gegevens:
- Beeldschermafdruk van de foutmelding waarop ook het internetadres te zien is;
- Datum en precieze tijd van de foutmelding;
- Korte omschrijving van het probleem of de storing.
Na ontvangst van uw e-mail beoordeelt de IND uw melding.
Handleiding
Wilt u weten hoe het Portaal voor Advocaten werkt of hebt u hulp nodig bij het inloggen? Bekijk de handleiding.