Portaal Gemeente

Laatste update: 12 augustus 2024

In Portaal Gemeente van de IND kunt u als gemeentemedewerker online naturalisatieaanvragen en andere meldingen doen. Lees welke diensten in Portaal Gemeente beschikbaar zijn en wat u nodig hebt om in te loggen.

 

Log in

Inloggen Portaal Gemeente

eHerkenning nodig

U hebt eHerkenning niveau 3 (EH3) of hoger nodig om in te loggen bij Portaal Gemeente. Lees op eHerkenning.nl hoe u dit aanvraagt. Na de aanvraag kunt u meestal binnen een paar dagen inloggen. 

Machtigen

Wilt u dat een andere partij (intermediair) namens uw gemeente zaken regelt in Portaal Gemeente? Dit kan met een ketenmachtiging. De ketenmachtiging regelt u of uw intermediair bij de leverancier van eHerkenning. De beheerder van eHerkenning binnen uw organisatie kan u daarbij helpen. Lees meer over een ketenmachtiging regelen op eHerkenning.nl.

Diensten Portaal Gemeente

In Portaal Gemeente zijn de volgende online diensten beschikbaar:

De IND ververst de informatie in het portaal 1 keer per dag.

Melden technische problemen

Hebt u inlogproblemen of zijn er technische storingen in Portaal Gemeente? Kunt u bijvoorbeeld het digitale Terugmeldformulier niet opsturen? Controleer eerst of de problemen liggen aan uw internetprovider of aan de leverancier van uw eHerkenning. Is dat niet zo? Kijk dan of de oplossing van uw probleem staat in de veelgestelde vragen en antwoorden over Portaal Gemeente.

Blijft u technische problemen houden? Stuur ons dan een e-mail. Vermeld in de mail de volgende gegevens:

  • Een beeldschermafdruk van de foutmelding waarop ook het internetadres te zien is.
  • Uw KVK-nummer.
  • De datum en precieze tijd van de foutmelding.
  • Een korte omschrijving van het probleem of de storing.

Na ontvangst van uw e-mail beoordeelt de IND uw melding.