Portaal Gemeente

Laatste update: 28 november 2022

In Portaal Gemeente van de IND kunt u als medewerker van de gemeente online naturalisatieaanvragen doen en regelen. Lees welke diensten in Portaal Gemeente beschikbaar zijn en wat u nodig hebt om in te loggen.

Lees ons bericht over de storingen in Portaal Gemeente.

Diensten Portaal Gemeente

In Portaal Gemeente zijn de volgende online diensten beschikbaar:

Inloggen met eHerkenning

U hebt eHerkenning als digitaal identiteitsbewijs nodig om te kunnen inloggen in Portaal Gemeente. Lees meer over eHerkenning en hoe u het aanvraagt. Vraagt u eHerkenning aan om online aanvragen te doen bij de IND? Kies dan bij een leverancier met betrouwbaarheidsniveau 3 voor 'Immigratie- en Naturalisatiedienst: Toegang tot het portaal'. Na de aanvraag kunt u meestal binnen een paar dagen inloggen in het portaal.

 

Inloggen Portaal Gemeente

Melden technische problemen

Hebt u inlogproblemen of zijn er technische storingen in Portaal Gemeente? Kunt u bijvoorbeeld het digitale Terugmeldformulier niet opsturen? Controleer eerst of de problemen liggen aan uw internetprovider of aan de leverancier van uw eHerkenning. Is dat niet zo? Kijk dan of de oplossing van uw probleem staat in veelgestelde vragen en antwoorden over Portaal Gemeente.

Blijft u technische problemen houden? Stuur ons dan een e-mail met de volgende gegevens:

  • Printscreen van de foutmelding;
  • Datum en precieze tijd van de foutmelding;
  • Korte omschrijving van het probleem of de storing.

Na ontvangst van uw e-mail beoordeelt de IND uw melding.