U hebt bij de gemeente een aanvraag voor naturalisatie gedaan. U leest hier wat er gebeurt voordat de IND beslist op uw aanvraag. Soms moet u nog iets doen.
Soms krijgt u een brief waarin de IND vraagt om meer informatie. U bent bijvoorbeeld documenten vergeten. Of er is meer informatie nodig voor uw aanvraag.
Stuur de documenten die genoemd worden in de brief op tijd naar de IND. Of upload de documenten in Mijn IND bij 'Status aanvraag'. In de brief staat vóór welke datum u de documenten moet hebben opgestuurd of geüpload. Lukt dit niet? Of hebt u vragen over de brief? Neem dan meteen contact op met de medewerker die uw aanvraag behandelt. Het telefoonnummer van deze medewerker staat in de brief.
De IND kan uw aanvraag niet beoordelen als er belangrijke documenten ontbreken. Daarom wordt de beslistermijn opgeschoven totdat u de informatie hebt opgestuurd. Bijvoorbeeld, ontvangt de IND uw informatie na 10 dagen? Dan schuift de beslistermijn ook 10 dagen op. De beslistermijn wordt daardoor langer. In Mijn IND kunt u veranderingen in de beslistermijn zien. Het kan soms een paar dagen duren voordat we de ontvangst van de extra documenten hebben verwerkt in Mijn IND.
De IND heeft beslist op uw aanvraag. De beslissing is positief of negatief. In de brief staat wat u nu moet doen. U ziet de beslissing ook in Mijn IND.