Zeer beperkte dienstverlening bij IND-loketten

Last update: 20 maart 2020

​De loketten van de IND zijn alleen op afspraak geopend voor spoedzaken. Dit komt door de maatregelen van de overheid tegen het coronavirus. Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen.

Spoedzaken die aan het loket worden behandeld

Klanten kunnen alleen een afspraak maken bij het loket voor het ophalen van een eerste verblijfsdocument regulier. Voorwaarde hiervoor is dat de klant naar Nederland is gereisd met een mvv (machtiging tot voorlopig verblijf). En een verblijfsdocument nodig heeft om bijvoorbeeld een zorgverzekering aan te vragen. Of om zich in te schrijven bij de gemeente (BRP).

Geldt dit voor u? Maak voor uw bezoek aan het loket een afspraak via de informatielijn: 088 04 30430. U kunt deze afspraak niet online maken.

Verlenging visa alleen telefonisch

Klanten die met een visum kort verblijf in Nederland verblijven en het land niet kunnen verlaten, kunnen telefonisch verlenging aanvragen. Het verlengen van een visum kan dus niet bij een loket. Een sticker in het paspoort is niet nodig. De verlenging is alleen geldig in Nederland en wordt in het VIS-systeem geregistreerd.

Geldt dit voor u? Bel dan de informatielijn: 088 04 30430. Houd uw visumnummer bij de hand.

Rechten van klanten

Klanten houden recht op verblijf in Nederland. Ook zonder nieuw verblijfsdocument of sticker.

Vragen?

Houd ind.nl in de gaten voor nieuwe informatie rondom het coronavirus. Hebt u andere vragen? Kijk op de contactpagina hoe u ons kunt bereiken.