Voorlopig geen beslissing voor asielzoekers uit Libanon
De Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) neemt voorlopig geen beslissing over de asielaanvragen van Libanezen. Vanwege de…
Veel mensen bellen momenteel met de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) met een vraag. Door de drukte op onze telefoonlijnen kan het langer duren voor een beller een medewerker aan de lijn krijgt. Door inzet van extra telefoniemedewerkers, moet de bereikbaarheid de komende tijd verbeteren.
De afgelopen weken werd de IND veel gebeld vanwege vertragingen in het tijdig uitleveren van verblijfsdocumenten. Ook namen meer internationale studenten en kennismigranten contact op met de IND dan in voorgaande jaren. Na het opheffen van de reisbeperkingen reizen deze mensen weer vaker naar ons land. Ook vragen over de evacuaties uit Afghanistan zorgden voor extra drukte op de telefoonlijnen.
Door de inzet van extra medewerkers hoopt de IND de bereikbaarheid op korte termijn te verbeteren. Daarnaast werken we continu aan verbetering van onze processen, zoals het bestellen en uitreiken van verblijfsdocumenten, om te zorgen dat aanvragers sneller over hun documenten beschikken en dus minder vaak hoeven te bellen.
Heb je een vraag voor de IND? Kijk dan altijd eerst op Veelgestelde vragen IND. Heb je toch een medewerker nodig, bekijk dan hier alle contactmogelijkheden van de IND. Houd er rekening mee dat je langer moet wachten op een antwoord dan gebruikelijk.