error

Tussen vrijdag 9 juni 20.00 uur en zondag 11 juni 14.00 uur zijn Mijn IND, Portaal Zakelijk, Advocatenportaal en de online-aanvraagformulieren niet (altijd) beschikbaar. Dit komt omdat we aan onze website werken.

close

Klachten over IND

Laatste update: 28 april 2023

U wilt een klacht indienen over de IND. Lees hoe u een klacht indient en hoe de IND de klacht behandelt.

Klacht indienen

Wilt u een klacht indienen omdat de beslistermijn van uw aanvraag voorbij is? Dan kunt u de IND in gebreke stellen. Gebruik hiervoor dit formulier:

 

Hebt u een andere klacht? Dan kunt u deze op 2 manieren indienen:

Behandeling klacht

De behandeling van uw klacht bestaat uit de volgende stappen:

  1. De IND registreert uw klacht. Hoort uw klacht niet bij de IND? Dan sturen we uw klacht door naar de juiste organisatie. U krijgt een brief waarin staat naar welke organisatie we uw klacht hebben doorgestuurd.
  2. U krijgt een ontvangstbevestiging.
  3. De IND kijkt waar u klacht over gaat en of uw klacht compleet is. Is meer informatie nodig? Dan nemen we contact met u op.
  4. Binnen 6 weken krijgt u antwoord op uw klacht.

Niet tevreden met antwoord op klacht

Bent u niet tevreden met het antwoord van de IND? Dan kunt u het volgende doen: