Documenten uploaden
Documenten uploaden na uw aanvraag
U hebt een online of schriftelijke aanvraag gedaan. De IND heeft de aanvraag in behandeling. In de volgende situaties kunt u nog extra digitale documenten uploaden:
- De IND vraagt in een brief om aanvullende informatie als documenten missen of onjuist zijn.
- U wilt zelf nog documenten toevoegen aan uw aanvraag.
Heeft de IND een andere procedure van u in behandeling, bijvoorbeeld een ingediende klacht? Dan kunt u ook extra documenten uploaden. Dit gaat snel en makkelijk. Lees voor het uploaden onze tips over digitalisering van documenten.
Documenten uploaden tijdens uw online aanvraag
Wilt u starten met de online aanvraag? Zorg er eerst voor dat alle nodige documenten digitaal beschikbaar zijn. Misschien moet u nog enkele documenten digitaliseren. Alleen juist gedigitaliseerde documenten kunt u uploaden.
Voorbeeld van uploaden paspoort
In uw online aanvraag ziet u gelijk wanneer u documenten moet uploaden. We kiezen het uploaden van een paspoort als voorbeeld. Voor een succesvolle upload volgt u de volgende tips:
Digitaliseren documenten voor uploaden
Digitaliseren is omzetten van documenten naar een digitale vorm voor gebruik op een computer of mobiel apparaat. Gaat u digitaliseren? Let dan op de volgende, belangrijke regels:
- De IND accepteert alleen bestanden met type pdf of jpg.
- Bij sommige aanvragen kunt u ook een jpeg-bestand uploaden.
- Geef gedigitaliseerde documenten een duidelijke naam.
- U kunt geen pdf-portfolio met samengevoegde pdf-bestanden uploaden.
Lees hoe u documenten kunt digitaliseren en waar u op moet letten.