Drukte bij telefonie

Veel mensen bellen momenteel met de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) met een vraag. Door de drukte op onze telefoonlijnen kan het langer duren voor een beller een medewerker aan de lijn krijgt. Door inzet van extra telefoniemedewerkers, moet de bereikbaarheid de komende tijd verbeteren.

​De afgelopen weken werd de IND veel gebeld vanwege vertragingen in het tijdig uitleveren van verblijfsdocumenten. Ook namen meer internationale studenten en kennismigranten contact op met de IND dan in voorgaande jaren. Na het opheffen van de reisbeperkingen reizen deze mensen weer vaker naar ons land. Ook vragen over de evacuaties uit Afghanistan zorgden voor extra drukte op de telefoonlijnen.

Extra medewerkers
Door de inzet van extra medewerkers hoopt de IND de bereikbaarheid op korte termijn te verbeteren. Daarnaast werken we continu aan verbetering van onze processen, zoals het bestellen en uitreiken van verblijfsdocumenten, om te zorgen dat aanvragers sneller over hun documenten beschikken en dus minder vaak hoeven te bellen. 

Meer informatie
Heb je een vraag voor de IND? Kijk dan altijd eerst op Veelgestelde vragen IND. Heb je toch een medewerker nodig, bekijk dan hier alle contactmogelijkheden van de IND. Houd er rekening mee dat je langer moet wachten op een antwoord dan gebruikelijk.


Nieuws

Asielinstroom in september 2021

- De asielinstroom is voor de negende maand op rij gestegen. In september bedroeg de totale asielin...

560 Afghaanse evacués hebben asielbesluit ontvangen

- 560 Afghaanse evacués hebben de afgelopen weken een asielbesluit gehad van de Immigratie- en Natu...

Einde project Brexit

- ​Het project Brexit kwam voor de IND ten einde op vrijdag 1 oktober. Britse burgers en hun famili...

Meer nieuws