Klachten

Hebt u een klacht over de IND? U kunt op verschillende manieren uw klacht indienen.


​Wilt u telefonisch uw klacht uiten? Bel dan met 088 043 0470.

Schrijft u uw klacht liever op? Dan kunt u gebruik maken van het klachtenformulier.

Als u namens iemand anders een klacht indient, moet u gemachtigd zijn. Er is geen machtiging nodig als u al gemachtigd bent om namens deze persoon op te treden. Bijvoorbeeld als de advocaat. Of omdat u de referent bent. U hebt ook geen machtiging nodig als u voor uw partner of kind een klacht wilt indienen.

 

 Klachtenformulier

Uw gegevens

Omschrijving van uw klacht

Geef zo duidelijk mogelijk aan waar uw klacht over gaat. Vermeld bijvoorbeeld de datum van uw aanvraag of brief. Of de datum waarop de situatie waarover u wilt klagen plaatsvond. Als u wilt klagen over een medewerker, vermeld dan zo mogelijk de naam van de medewerker. Als u geen naam weet, geeft dan zoveel mogelijk andere gegevens over het gesprek.