Portaal Gemeente

Laatste update: 22 september 2023

In Portaal Gemeente van de IND kunt u als gemeentemedewerker online naturalisatieaanvragen en andere meldingen doen. Lees welke diensten in Portaal Gemeente beschikbaar zijn en wat u nodig hebt om in te loggen.

 

U hebt eHerkenning als digitaal identiteitsbewijs nodig om te kunnen inloggen in Portaal Gemeente. Lees meer over eHerkenning en hoe u het aanvraagt

Inloggen Portaal Gemeente

Vraagt u eHerkenning aan om online aanvragen te doen bij de IND? Kies dan bij een leverancier met betrouwbaarheidsniveau 3 voor 'Immigratie- en Naturalisatiedienst: Toegang tot het portaal'. Na de aanvraag kunt u meestal binnen een paar dagen inloggen in het portaal.

Diensten Portaal Gemeente

In Portaal Gemeente zijn de volgende online diensten beschikbaar:

De IND ververst de informatie in het portaal 1 keer per dag.

Melden technische problemen

Hebt u inlogproblemen of zijn er technische storingen in Portaal Gemeente? Kunt u bijvoorbeeld het digitale Terugmeldformulier niet opsturen? Controleer eerst of de problemen liggen aan uw internetprovider of aan de leverancier van uw eHerkenning. Is dat niet zo? Kijk dan of de oplossing van uw probleem staat in de veelgestelde vragen en antwoorden over Portaal Gemeente.

Houdt u technische problemen? Stuur ons dan een e-mail. Vermeld in de mail de volgende gegevens:

  • Een beeldschermafdruk van de foutmelding waarop ook het internetadres te zien is.
  • Uw KVK-nummer.
  • De datum en precieze tijd van de foutmelding.
  • Een korte omschrijving van het probleem of de storing.

Na ontvangst van uw e-mail beoordeelt de IND uw melding.